Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jak efektownie i niedrogo uszlachetnić druk?

Mimo rozwoju technik informatycznych materiały drukowane wciąż są podstawą działalności marketingowej, zarówno, jeżeli chodzi o różne formy reklamy, jak i tworzenie funkcjonalnych, a przy tym doskonale prezentujących się opakowań. Choć nowoczesne technologie poligraficzne gwarantują uzyskiwanie doskonałych efektów, jeśli brać pod uwagę perfekcyjne odwzorowywanie barw, osiąganą rozdzielczość czy realizowanie zamysłów grafików przygotowujących nawet najbardziej wymyślne projekty, dużym zainteresowaniem cieszą się rozmaite sposoby uszlachetniania druku. Przekonajmy się, z jakich rozwiązań można tu skorzystać.

Jakie są metody uszlachetniania druków?

Popularną metodą podnoszenia atrakcyjności wizualnej druków, a jednocześnie zwiększania ich odporności na oddziaływania czynników zewnętrznych jest stosowanie foliowania. Technika ta polega na pokrywaniu powierzchni druku cienką warstwą folii z tworzywa sztucznego, która może nadawać materiałowi większy połysk, a także głęboki mat lub różnego rodzaju fakturę. Nakładana na zimno lub na ciepło gwarantuje doskonałe złączenie z podłożem i sprawia, że jest ono mniej wrażliwe na uszkodzenia i zabrudzenia. Alternatywą albo uzupełnieniem dla foliowania może stać się lakierowanie UV. Nakładany lakier może zastępować folię albo być z nią łączony – zazwyczaj ma to miejsce w przypadku folii matowej, co daje atrakcyjnie wyglądające efekty. W grę wchodzi także stosowanie techniki hot stampingu, która polega na nakładaniu na materiał warstwy folii metalizowanej – na ogół złotej, srebrnej albo o kolorze miedzi.

Jakie druki warto poddawać uszlachetnianiu?

Uszlachetnianie sprawdza się w przypadku rozmaitych druków. Jest stosowane, gdy chodzi o okładki czasopism, książek i folderów, a także wszelkiego rodzaju reklamówki. Często sięga się po nie przy przygotowywaniu opakowań rozmaitych produktów, zwłaszcza kosmetyków, parafarmaceutyków bądź alkoholi.