Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marketing sensoryczny w materiałach drukowanych – na czym polega?

Wiele podjętych przez nas decyzji pokierowane było przez nasze zmysły. Wzrok, węch, smak, zapach i dotyk – te pięć zmysłów ma ogromny wpływ na odbieranie przez nas świata zewnętrznego, a także na wybory zakupowe. Poprzez marketing sensoryczny rozumiana jest grupa technik oddziaływania na zmysły, które pozytywnie wpływają na odbiór danej marki i produktu przez potencjalnego klienta. Dotyczy to praktycznie każdej branży, od spożywczej po chemiczną, a także zakładów poligraficznych.

Jak wygląda marketing sensoryczny w przypadku materiałów drukowanych?

Marketing sensoryczny znajduje spore zastosowanie w różnego rodzaju zakładach poligraficznych czy drukarniach. To, jak prezentują się materiały marketingowe danego przedsiębiorstwa, ma bardzo duży wpływ na ich odbiór przez potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych. Decydując się na wykonanie różnego rodzaju plakatów czy zaproszeń, warto zlecić to profesjonalnej firmie, wsłuchującej się w potrzeby klienta.  Zakłady poligraficzne korzystające z profesjonalnego sprzętu dają gwarancję rzetelnego wykonania zleconego projektu.

 Kupując materiały papiernicze czy marketingowe do firmy, większość zwraca uwagę na ich wygląd, jakość papieru, jego gładkość i fakturę. Duże znaczenie mają również odpowiednio dobrane barwy papieru. Na wielu materiałach marketingowych, a także różnego rodzaju wizytówkach i zaproszeniach wykonuje się tłoczenie papieru, które nie tylko wpływa na wygląd danego elementu, ale także na wrażenia sensoryczne podczas jego dotykania.

 Jeżeli wręczamy wizytówkę potencjalnemu klientowi, możemy mieć pewność, że jej wygląd znacząco wpłynie na pierwsze wrażenie tej osoby. Zaproszenie czy ulotka marketingowa z wytłoczonym logo bądź wyciętym wzorem z pewnością bardziej przykuje uwagę niżeli zwykła kartka papieru z nadrukowanym tekstem. Świetnym zabiegiem marketingowym jest ozdobienie druku za pomocą lakierowania. Pozwala to nie tylko na wyjątkowe wyróżnienie danego dokumentu, ale także zabezpieczenie jego powierzchni przed uszkodzeniem. Odbijanie światła przez lakier daje świetny efekt wizualny.

Marketing sensoryczny w przypadku materiałów drukowanych opiera się przede wszystkim na podkreśleniu cech nawiązujących do danej firmy, przyciągając wzrok, jednocześnie zachowując estetykę i konkretny styl. Wygląd i faktura różnego rodzaju opakowań jak i zaproszeń oraz wizytówek w wielu przypadkach decyduje o wyborze danego produktu czy konkretnego producenta.